Hoş geldiniz!

Forumumuza Kayıt Olarak, Açmış olduğumuz konulara erişebilir Ve Topluluğumuza Katılabilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol! Giriş yap

Milli Osmanlı Resmi Kıyafet Örnekleri (1839)

  • Konbuyu başlatan alemextra 
  • Başlangıç tarihi
alemextra Çevrimdışı

alemextra 

Admin
Admin
Ayın En iyi Posteri
30 Ara 2023
9,180
2
38
konya

Osmanlı resmi kıyafet örnekleri ve Tanzimat'tan (1839)
Akçakoca Bey
İlk Kumandanlardan
Sultan Osman
Osmanlı Devleti Kurucusu
Konur Alp
İlk Kumandanlardan
Alay Başçavuşu
Sadaret Alayında İnzibata Memur
Çavuşbaşı
Divan Çavuşları Amiri (Adalet Bakanı)
Beylikçi
Fermanların Yazıldığı Kalemin Amiri
Amedi
Dış İşleri Özel Kalemi Amiri
Büyük Tezkereci
Bakanlık Özel Kalemi Amiri
Babıali Tercümanı
Sadrazamla Elçiler Arasında Tercümanlık Eden
Avrupalı Sefir
Avrupalı bir Elçi Tipi
Reisülküttab
Dış İşleri Bakanı
Buhara Sefiri
Buharalı Elçi
İç Ağası

Baş Çavuş
Yeniçeri Ağasından Sonra Gelen Üçüncü Amir
Kul Kahyası
Yeniçeri Ağasından Sonra Gelen İkinci Amir
Kapıcı Başı
Saray Kapıcılarının Subayı
Orta Çavuşu
Baş Çavuşun Yardımcısı
Baş Cuhadar
Padişahın Giyeceklerini Muhafaza Edip Taşıyan
Dersvekili
Şeyhülislam Namına Ders Okutan
Şeyhülislam
Ulema Sınıfının Başı ve Müftü
Vekayici
Resmi Tarih Yazarı (Vakanüvis)
Baş Çuhadar
Padişahın Atının Sağ Tarafında Yürüyen Muhafız
Silahtarağa
Padişahın Silahlarını Muhafaza Edip Taşıyan
Peyk
Padişahın Seyahatlerinde Önde Giden Yaya Haberci
Solak
Padişahın Seyahatlerinde Merasim Kıtası Eri
Baş Falakacı
Sadaret Ceza Amiri
Vezir Baş Tebdili
Sarıazamın Hususi Ziyaretlerinde Maiyet Amiri
Kuloğlu Baş Cuhadarı
Belediye Tahsildarları Amiri
Baş Kılavuz
Alaylarda Yol Açan Çavuşların Amir
Baş Karakullukçu
Karakullukçuların Amiri
Karakullukçular
Yeniçeri Ocağında En Kıdemsiz Erler
Orta Sakası
Her Yeniçeri Birliğinde Bulunan Sucu
Mekke Kadısı
Mekke Baş Hakimi
Rumeli Kazaskeri
Rumelideki Kadıların Amiri
Nakib-ül-eşraf
Peygamber Soyundan Olanların Başı
İstanbul Kadısı
İstanbul Baş Hakimi
Cellad
İdam Hükümlerini İnfaza Memur
Celladbaşı
Celladların Amiri
Subaşı
Şehrin İnzibat Amiri
Asesbaşı
Yeniçeri Ocağı İnzibat Amiri
Böcek Başı
Gizli Polis Amiri
Cebehane Karakullukçusu
Cephane Muhafızı
Cebehane Çorbacısı
Cephane Subayı
Bostancı
Saray Muhafızı
Satır
Tören Kıtası Eri
Çırak Esnaf
Esnaf Çırağı
Usta
Küçük Rütbeli Yeniçeri Subayı
Kalyoncu
Yelkenli Gemi Efradından
Tulumbacı
Yeniçeri Ocağında Etfaiye Eri
Çuhadar
Yeniçeri Ocağının Hükümet Nezdindeki Mümessili
Divan Çavuşu
Hükümet Toplantılarında İntizamı Temine Memur
Yasakçı
Elçilikleri Muhafazaya Memur Yeniçeri
Darüssaade Ağası
Harem Ağalarının Amiri
Sultan Mahmud II
Otuzuncu Osmanlı Padişahı
Silahtarağa
Padişahın Silahlarını Muhafaza Edip Taşıyan
Baş Cuhadar
Padişahın Giyeceklerini Muhafaza Edip Taşıyan
İçoğlan Çavuşları
Acemi Ocağı Subayları
Zülüflü Baltacı
İç Saray Hizmetlisi
Eski Saray Baltacısı
Eski Saray Hizmetkarlarından
İç Oğlan Çavuşu
Acemi Ocağı Subayı
Galata Çavuşu
Galata Muhafızları Subayı
Tersane Baş Çavuşu
Tersane Muhafızları Subayı
Kaptan Paşa
Deniz Kuvvetleri Başkumandanı (Bahriye Nazırı)
Çıplak Çavuş
Çıplaklar Subayı
Çıplak
Kaptanpaşa Maiyeti
Kalpaklı
Şubara Neferi
Nizamı Cedid Neferi
Şubara Neferi
Selim III. Kurduğu Yeni Ordu Erlerinden
Karakullukçu
En Kıdemsiz Yeniçeri Eri
Usta
Küçük Rütbeli Yeniçeri Subayı
Kavas
Sadaret Dairesi Muhafızı (1826’dan sonra)
Atlı Postacı
Vezir Tatarı
Vezir Postacısı
Vezir İç Oğlan Çavuşu
Sadarette İç Hizmetlere Bakanların Amiri
Kazasker
Kadıların Amiri ve Hükümet Azası
Kaptan Paşa
Deniz Kuvvetleri Başkumandanı
Çuhadar
Vezir Saraylarında Dış Hizmet Erbabından
Keçeli Nefer
Yeniçeri Neferi
Nizamı Cedid Binbaşışı
Selim III. Kurduğu Yeni Orduda Binbaşı
Topçu Başı
Topçu Kumandanı
Binbaşı
Mahmud II’nin Kurduğu Yeni Orduda Binbaşı
Kızlarağası
Haremağalarının Amiri
Cüce
Saray Soytarılarından
Ak Ağa
Harem’de Vazifeli Ak Hadım
Kumbaracılar
Tımarlı. Ulufeli. Tımarlı Subayı
Mehter Takımı
Müjdeci Başı
Hac Kafilesinin Mekkeye Vardığı Haberini Getiren
Serdengeçti Ağası
Gönüllü Fedailer Amiri
Saraç Başı
Has Ahır Saraçlarının Amiri
Salı Usta
Kapıkulu Süvarilerinin İstanbul’daki İşlerini Takibe Memur
Cebeci Kahyası
“Konaklayan Yolcular”
NAKŞİ. Topkapı Sarayı Kitaplığı. Albüm H.2148.s..8a 17.Yüzyılın İkinci Yarısı.
17. Yüzyılın İlk Yıllarında Osmanlı Resmi’nin en önemli temsilcisi olan NAKŞİ’nin kent görünümlerini.
mimari siluetleri içeren resimlerinden başlayan Osmanlı Resmi’nde. Batı resminin ayırt edici yanı
olan üç boyutluluk kendisini göstermeye başlamıştır. Resimlerde mekan derinliği ve kütlelerin perspektif
görünüşleri üzerine ilk arkaik denemeler görülür.
“İstanbul’da Bir Sokak”
Tuval Üzerine Yağlıboya. Fausto ZONORA.
Sultan II. Abdülhamid’in Sarayı’nda “Ressam-ı Hazret-i Şehriyari” ünvanı ile eser üreten
ZONARO Saray ve Sultan’a karşı hizmetini II. Abdülhamid’in tahttan indirilmesine kadar 11
yıl sürdürmüş. 1910 yılında İstanbul’dan ayrılarak İtalya’ya dönmüştür. ZONARO Saray Başressamı
olmasının dışında bazı önemli sanatçılarımıza özel dersler vererek ve 1883’te açılan Sanayi-i Nefise’de
öğretmenlik yaparak çağdaş Türk Resmi’ne de önemli katkılarda bulunmuştur. II. Abdülhamid
ZONARO’ya özel bir ilgi göstermiş. Akaretler’de özel bir bina tahsis etmiştir. Üç katlı olan bu
yapının üst katı Padişah tarafından parasal destekle tam donanımlı bir atelye haline getirilmiş.
diğer kısımlar da sürekli bir sergi mekanı olarak sanatçının ailesiyle birlikte kullanımına da açık
olmak üzere verilmiştir. İstanbul’da kaldığı 10 yılı aşkın süre içinde bini aşkın resim yaptığı bilinen
sanatçı daha çok toplumun sosyo-kültürel dokularını resmetmeyi tercih etmiştir.
“Saraylı Kadın”
Pierre Desirere GUILLEMENT. Tuval Üzerine Yağlıboya. Dolmabahçe Sarayı Koleksiyonu.
19. Yüzyılın İkinci Yarısı’nda İstanbul’a gelen batılı ressamların tabloları işledikleri konu açısından
iki grupta toplanabilir. İlk grup başta İstanbul olmak üzere İmparatorluğun diğer kentlerindeki janr
sahneleridir.Yani gündelik hayattan kesitler sunan enstantanelerden oluşur. Bu grupta. aslında
Oryantalist Ressamlar’ın çok sevmelerine karşın “****” rolü biçilen. hamamda. dans eden ya da esir
pazarında sergilenen kadının merkezde olduğu erotik sahneleri yansıtan eserler nispeten azdır.
Manzaralarda ise ağırlık İstanbul ve İmparatorluğun önemli kent peyzajlarıdır. Sultan Abdülaziz’e
yakınlığı nedeniyle GUILLEMENT’in muhtemelen Harem’den bir kadını resmettiği “Saraylı Kadın”
adlı tabloda imaja ve hayale dayanmadığı için dikkati çeken bir erotizm yoktur.
“Mehtapta Eyüp”
(1874) İvan Konstantinovitch AIVAZOVSKI. Dolmabahçe Sarayı Koleksiyonu.
“Yıldız Sarayı Bahçesi”
Giritli HÜSEYİN. (detay) 65x81cm. A.D.R. ve H.M. Koleksiyonu.
Bir kısım Oryantalist Ressamlar yaptıkları resimlerde
Fotoğraftan yararlanmışlardır. Fotoğraf 19. Yüzyılın Ortalarından itibaren bir kısım Türk Ressamı’nın
da yararlandığı bir vasıta olmuştur. Giritli HÜSEYİN (1873-?) ve Tevfik BEŞİKTAŞ (1871-1914)
çoğunlukla Saray Fotoğrafçıları’nın çektikleri fotoğraflardan yararlanarak resim yapan
diğer foto yorumcu Sanatçılardandır.
“Kariye Camii”
Tevfik BEŞİKTAŞ. (detay) Tuval Üzerine Yağlıboya. 76x81cm. A.D.R. ve H.M. Koleksiyonu.
Tevfik BEŞİKTAŞ (1871-1914) Arkaik Perspektif denemeleri ve Mimari Kompozisyonları ile dikkati çeker.
“Galata Köprüsü”
Mustafa Nuri PAŞA. Tuval Üzerine Yağlıboya. 90x117cm. Türkiye İş Bankası Koleksiyonu.
Mustafa Nuri PAŞA. günün modern eğitim programlarının uygulandığı askeri okullardan mezun olan
Asker Ressamlar dönemlerindeki Reformist bilinçlenmenin kültür ve sanat alanındaki hedeflerini temsil
eden ressamlar arasında yer almaktadır.
“Dilşad Hatun”
Şehzade ABDÜLMECİD. Tuval Üzerine Yağlıboya. A.D.R. ve H.M Koleksiyonu.
Son Osmanlı Halifesi ABDÜLMECİD (1868-1944) de Asker Ressam Grubu’na dahildir.
Bu gruptan Ahmet Ziya AKBULUT ve Halife ABDÜLMECİD’in resimleri konu açısından değilse
de teknik ele alış biçimleri bakımından birbirlerine benzerler. Türk Resmi içindeki mistonları
çok önemli olmuştur.Halife ABDÜLMECİD’in resimleri döneminin diğer ressamları
gibi gerçekçiliğe dayanmış. ancak gerçekçiliğin kupkuru anlatım kısırlığına kapılmamıştır.
“Haremde Goethe”
Abdülmecid EFENDİ. Tuval Üzerine Yağlıboya. 132x173cm. A.D.R. ve H.M. Koleksiyonu.
Resmi anlamda asker olmamakla birlikte bu çerçevede ele alınan 32.Osmanlı Padişahı Abdülaziz’in
oğlu Abdülmecid EFENDİ (1868-1944). günümüzde Oryantalist olarak değerlendirilmesine karşın.
onun sanatındaki bu yöndeki bir eğilim son derece sınırlı ayıklanmış bir Oryantalizmdir. Sanatçı figüratif
resme özel bir önem vermiştir. Sanayi-i Nefise Mektebi’nin ilk açıldığı yıllarda bir problem gibi
ortaya konan insan figürünün betimlenmesini tek ya da çok figürlü kompozisyonlarla aşmıştır.
Abdülmecid EFENDİ. “II. Abdülhamid’in Tahttan ilişi”. “II.Mahmud’un Şehzadeliği”.
“Yavuz Selim” ve “Tarih Dersi/Nasihat” gibi resimleriyle günün koşullarına göre sosyo-politik
tavrını ortaya koyan bir sanatçı olmuştur.
"Genç Kadın"
LEVNİ. 1710-1720 Yılları Arası. Kağıt Üzerine Suluboya Topkapı Sarayı Müzesi Kitaplığı H.2164
Dönemin Avrupalı. İranlı kadın ve erkeklerini tasvir eden LEVNİ bu resimlerinde III.Ahmed döneminin
sosyal ortamını yansıtır. Özellikle kadın figürüne eğilen LEVNİ. çalgı çalarken. dans ederken ya da uzanmış
dinlenirken tasvir ettiği kadın figürlerini çizgisel bir üslupla kırmızı. sarı. gök mavisi. açık mor. lacivert ve
leylak renkleri ile resmetmiştir. LEVNİ. figürü en canlı anında yakala¤¤¤¤¤. çevresini boşaltıp. dikkati asıl konu
olan figürde toplamak gibi buluşlarla önemli yeniliklere de imza atmıştır. Çoğunlukla tek figürlü kadın ve erkek
resimleri yapan sanatçının resimlerde değişik giysileri ve başlıkları olan farklı sınıflardan insanları tasvir etmesi
bakımından. eserleri belge özelliği de taşır
Selam Ağası
Vezir Teşrifatçısı
Sakallı Ağası
Sadret Dairesinin Dış Hizmetlerine Memur
Kaftan Ağası
Vezirlerin Merasim Elbiseleri ile Meşgul Olan
Çamaşır Ağası
Vezirlerin Çamaşırları ile Meşgul Olan
Soytarı Başı
Saray Palyaçoları’nın Amiri
Bektaşi Dervişi
Bektaşi Tarikatı’na Mensup Kimse
Soytarı
Saray Palyaçosu
Delibaşı
Gönüllü Hafif Suvari Subayı
İkinci Mahmud
Otuzuncu Osmanlı Padişahı
Kahyabeyi
Başbakan Yardımcısı ve İçişleri Bakanı
Sadrıazam
Hükümet Reisi (Başbakan)
Suvari Topçu Neferi
Piyade Topçu Yüzbaşı
Suvari Topçu Neferi
Mahmut II’nin. Kurduğu Yeni Ordunun Topçu Mensupları
Şatırlar
Tören Kıtası Mensupları
Sadrıazam
Hükümet Reisi (Başbakan)
Kapıcılar Kahyası
Saray Kapıcıları Amiri
Çavuşbaşı
Divan Çavuşları Amiri (Adalet Bakanı)
Yeniçeri Ağası
Yaya Kuvvetler Başkumandanı
Reis Efendi
Dış İşleri Bakanı
Şeyhülislam
Ulemanın Reisi ve Müftü
Çavuşbaşı Şatırı
Adalet Bakanının Maiyet Amiri
Yol Haseki
Saray muhafız subayı
Çuhadar
Padişahın giyeceklerini muhafaza edip taşıyan
Bölükağası
Yeniçeri bölük kumandanı
 

Konuyu görüntüleyenler

Geri
Üst